Suknie mają swoją osobną rolę w filmach. Czasami potrafią zrobić na widzach takie samo wrażenie jak nagłe zwroty akcji czy gwiazdorska obsada. Niektóre kreacje były tak piękne i intrygujące, że przeszły zarówno do historii kina, jak i mody.
Przedstawiamy wam nasz ranking 14 najpiękniejszych sukienek, jakie mogliśmy podziwiać na srebrnym ekranie.
Emma Stone, La La Land (2016)
Mia (Emma Stone) nosi na sobie niebieską koktajlową sukienkę w stylu retro zaprojektowanej przez Mary Zofres, gdy przychodzi na przyjęcie, na którym poznaje Sebastiana (Ryan Gosling). On również jest wtedy ubrany w niebieski garnitur. Kolor w La La Land ma symbolizować wyobraźnię i niezwykły twórczy potencjał, który oboje posiadają.
Mélanie Laurent, Bękarty wojny (2009)
Ta jaskrawa, szkarłatna suknia w stylu lat 40., stworzona przez projektantkę kostiumów Annę B. Sheppard symbolizuje pragnienie zemsty noszącej ją bohaterki. Szminka i lakier do paznokci w tym samym kolorze jeszcze bardziej podkreśla determinację kobiety i zapowiada dramatyczny finał sceny w kinie, gdzie zebrali się złoczyńcy odpowiedzialni za zamordowanie jej rodziny.
Liv Tyler, Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia (2003)
Ta aksamitna suknia elfów z przepięknymi haftami nazywa się Requiem (tak została podpisana na wystawie kostiumów filmowych). Prawdopodobnie dlatego, że Arwena ma ją na sobie w scenie, w której ojciec przekonuje ją, by pożegnała się z marzeniami o wspólnym życiu ze śmiertelnym mężczyzną i odpłynęła wraz z nim do Valinoru, królestwa nieśmiertelnych elfów.
Léa Seydoux, Piękna i Bestia (2014)
Bella zakłada królewską szmaragdowozieloną suknię, kiedy wchodzi posiadłości Bestii.
Wędruje w niej po lesie, odnajdując grób ukochanej właściciela zamku (Nimfę, która stała się człowiekiem, aby móc doświadczyć miłości). Suknia ta, podobnie jak inne kostiumy w filmie, została zaprojektowana przez Pierre’a-Yvesa Gayrauda i łączy w sobie renesansową modę z elementami stylu empire.
Fiona Johnson, Matrix (1999)
„Słuchałeś mnie, Neo? Czy gapiłeś się na kobietę w czerwonej sukni?” – pyta głównego bohatera Morfeusz. Oszałamiająca czerwona suknia momentalnie przyciąga wzrok na tle czarnych garniturów. Ten kontrast działa zarówno na widzów, jak i bohaterów filmu. Szybko staje się jasne, że kobieta w czerwieni to tak naprawdę komputerowa symulacja, element programu szkoleniowego agentów mający na celu odwrócenie uwagi. Chociaż sama postać kobiety jest nieszkodliwa, jej obecność rozprasza uczestników szkolenia, wywołując u nich znany w psychologii „efekt czerwonej sukienki” tym samym odciągając ich od prawdziwego zagrożenia.
Olivia Hussey, Romeo i Julia (1968)
Strój Julii, podobnie jak wszystkie kostiumy w tym filmie, zostały zaprojektowane tak, by, jak najwierniej odpowiadać stylowi panującemu we Włoszech XVI wieku. Rodzina Capuletich, do której należy Julia noszą w tej ekranizacji karmazynowe stroje, podczas gdy ród Montecchich preferuje powściągliwy błękit.
Cate Blanchett, Kopciuszek (2015)
Projektantka kostiumów Sandy Powell, projektując stroje złej macochy, inspirowała się modą lat 40., dzięki czemu Cate Blanchett wcielająca się w rolę czarnego charakteru baśni wygląda stylowo i rozpoznawalnie. Za przykład może posłużyć zielona suknia, którą ubiera ona na bal, mający odmienić życie głównej bohaterki.
Kirsten Dunst, Marie Antoinette (2006)
Projektantka kostiumów Milena Canonero postarała się, by stroje w filmie nie tylko oddawały realia epoki, ale także zawierały ukryte znaczenie. Na przykład w scenie, gdy Maria Antonina czyta list z domu, w którym dowiaduje się o losie swoich bliskich, jej suknia zlewa się z wystrojem pałacowego wnętrza. Może to symbolizować postawę głównej bohaterki, która zatraca siebie, ciągle spełniając cudze oczekiwania.
Nicole Kidman, Złoty kompas (2007)
Złota suknia noszona przez Nicole Kidman w filmie „Złoty kompas” została stworzona z małych kawałków koronki. Projektantka Ruth Myers, która odpowiada za tą kreację, podkreśla, że czerpała inspirację z połączenia starej mody Hollywood z czystym glamourem. Jej celem było stworzenie wrażenia, że w jej sukni aktorka, zamiast zwyczajnie chodzić, raczej majestatycznie płynie po parkiecie.
Emma Watson, Piękna i Bestia (2017)
Żółta suknia balowa z tej ekranizacji „Pięknej i Bestii” była wzorowana na animowanej adaptacji Disneya. Emma Watson chciała jednak, aby jej Bellę przedstawiono jako nowoczesną, silną i odważną bohaterkę, do której nie do końca pasował strój z bajkowego pierwowzoru. Projektantka kostiumów Jacqueline Durran starała się więc znaleźć równowagę między nową interpretacją głównej bohaterki a nawiązaniem do kinowego klasyka.
Rachel McAdams, Pamiętnik (2004)
Allie powraca do Noah ubrana w prostą, ale niezwykle piękną sukienkę zapinaną na guziki. Ma ją na sobie w jednej z najważniejszych scen filmu przedstawiającej romantyczny pocałunek w deszczu obojga bohaterów. Projektantka Karyn Wagner wspomina, że spędziła mnóstwo czasu na stworzenie tej kreacji, by w jak najlepszym stopniu odzwierciedlała ona nie tylko epokę, ale także wewnętrzne rozdarcie bohaterki. Jej zdaniem kolor sukienki ma przypominać o nadziei.
Carey Mulligan, Wielki Gatsby (2013)
Beżowa suknia bohaterki wydaje się prosta w kroju, ale jest bogato zdobiona przez kryształowe krople. Daisy zakłada ją na jedno z wystawnych przyjęć Gatsby’ego, podczas którego dowiaduje się, że zorganizował je on tylko dla niej. Według projektantki kostiumów Catherine Martin, kreacja była inspirowana lookiem 33 z kolekcji Prada’Wiosna/Lato 2010.
Anya Taylor-Joy, Emma (2020)
W porównaniu z innymi strojami bohaterki, ten jest bardzo prosty, ale zapadający w pamięć przez swoją niezwykłą delikatność. Kwiatowy ornament doskonale wpasowuje się w krajobraz podczas sceny, w której Emma dowiaduje się o uczuciach George’a Knightleya. Ta wizualna harmonia nie jest jednak pomysłem reżysera a decyzją projektantki kostiumów Alexandry Byrne. Chciała ona uzyskać wizualny efekt, dzięki któremu Emma w niektórych scenach harmonijnie wkomponowuje się w swoje otoczenie, a w innych pozostaje z nim w sprzeczności.
Emma Watson, Harry Potter i Czara Ognia (2005)
Delikatna różowa sukienka z falbankami to pierwsza prawdziwie kobieca stylizacja Hermiony w filmach o Harrym Potterze. Dzięki niej oraz nowej fryzurze Harry i Ron wreszcie dostrzegają, że Hermiona jest nie tylko wspaniałą przyjaciółką i świetną uczennicą, ale także bardzo atrakcyjną dziewczyną.
Która z przedstawionych przez nas sukni podobała się Wam najbardziej? Opowiedzcie nam o tym w komentarzach!
Źródło: brightside.com