14 olśniewających sukni filmowych, które przeszły do historii mody i kinematografii

-

14 olśniewających sukni filmowych, które przeszły do historii mody i kinematografii

Suknie mają swoją osobną rolę w filmach. Czasami potrafią zrobić na widzach takie samo wrażenie jak nagłe zwroty akcji czy gwiazdorska obsada. Niektóre kreacje były tak piękne i intrygujące, że przeszły zarówno do historii kina, jak i mody.

Przedstawiamy wam nasz ranking 14 najpiękniejszych sukienek, jakie mogliśmy podziwiać na srebrnym ekranie.

 

Emma Stone, La La Land (2016)

© La La Land / Summit Entertainment
© La La Land / Summit Entertainment
Mia (Emma Stone) nosi na sobie niebieską koktajlową sukienkę w stylu retro zaprojektowanej przez Mary Zofres, gdy przychodzi na przyjęcie, na którym poznaje Sebastiana (Ryan Gosling). On również jest wtedy ubrany w niebieski garnitur. Kolor w La La Land ma symbolizować wyobraźnię i niezwykły twórczy potencjał, który oboje posiadają.
 
Reklama
 

Mélanie Laurent, Bękarty wojny (2009)

© Inglorious Bastards / The Weinstein Company
Ta jaskrawa, szkarłatna suknia w stylu lat 40., stworzona przez projektantkę kostiumów Annę B. Sheppard symbolizuje pragnienie zemsty noszącej ją bohaterki.  Szminka i lakier do paznokci w tym samym kolorze jeszcze bardziej podkreśla determinację kobiety i zapowiada dramatyczny finał sceny w kinie, gdzie zebrali się złoczyńcy odpowiedzialni za zamordowanie jej rodziny.
 

Liv Tyler, Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia (2003)

© The Lord of the Rings / New Line Cinema
© The Lord of the Rings / New Line Cinema
Ta aksamitna suknia elfów z przepięknymi haftami nazywa się Requiem (tak została podpisana na wystawie kostiumów filmowych). Prawdopodobnie dlatego, że Arwena ma ją na sobie w scenie, w której ojciec przekonuje ją, by pożegnała się z marzeniami o wspólnym życiu ze śmiertelnym mężczyzną i odpłynęła wraz z nim do Valinoru, królestwa nieśmiertelnych elfów.
 

Léa Seydoux, Piękna i Bestia (2014)

© La belle & la bête / Pathé
© La belle & la bête / Pathé

Bella zakłada królewską szmaragdowozieloną suknię, kiedy wchodzi posiadłości Bestii.
Wędruje w niej po lesie, odnajdując grób ukochanej właściciela zamku (Nimfę, która stała się człowiekiem, aby móc doświadczyć miłości). Suknia ta, podobnie jak inne kostiumy w filmie, została zaprojektowana przez Pierre’a-Yvesa Gayrauda i łączy w sobie renesansową modę z elementami stylu empire.

 
Reklama
 

Fiona Johnson, Matrix (1999)

© The Matrix / Warner Bros. Pictures
© The Matrix / Warner Bros. Pictures
„Słuchałeś mnie, Neo? Czy gapiłeś się na kobietę w czerwonej sukni?” – pyta głównego bohatera Morfeusz. Oszałamiająca czerwona suknia momentalnie przyciąga wzrok na tle czarnych garniturów. Ten kontrast działa zarówno na widzów, jak i bohaterów filmu. Szybko staje się jasne, że kobieta w czerwieni to tak naprawdę komputerowa symulacja, element programu szkoleniowego agentów mający na celu odwrócenie uwagi. Chociaż sama postać kobiety jest nieszkodliwa, jej obecność rozprasza uczestników szkolenia, wywołując u nich znany w psychologii „efekt czerwonej sukienki” tym samym odciągając ich od prawdziwego zagrożenia.
 

Olivia Hussey, Romeo i Julia (1968)

© Romeo and Juliet / Paramount Pictures
© Romeo and Juliet / Paramount Pictures
Strój Julii, podobnie jak wszystkie kostiumy w tym filmie, zostały zaprojektowane tak, by, jak najwierniej odpowiadać stylowi panującemu we Włoszech XVI wieku. Rodzina Capuletich, do której należy Julia noszą w tej ekranizacji karmazynowe stroje, podczas gdy ród Montecchich preferuje powściągliwy błękit.
 

Cate Blanchett, Kopciuszek (2015)

© Cinderella / Walt Disney Pictures
© Cinderella / Walt Disney Pictures
Projektantka kostiumów Sandy Powell, projektując stroje złej macochy, inspirowała się modą lat 40., dzięki czemu Cate Blanchett wcielająca się w rolę czarnego charakteru baśni wygląda stylowo i rozpoznawalnie. Za przykład może posłużyć zielona suknia, którą ubiera ona na bal, mający odmienić życie głównej bohaterki.
 
Reklama
 

Kirsten Dunst, Marie Antoinette (2006)

© Marie Antoinette / Columbia Pictures
© Marie Antoinette / Columbia Pictures
Projektantka kostiumów Milena Canonero postarała się, by stroje w filmie nie tylko oddawały realia epoki, ale także zawierały ukryte znaczenie. Na przykład w scenie, gdy Maria Antonina czyta list z domu, w którym dowiaduje się o losie swoich bliskich, jej suknia zlewa się z wystrojem pałacowego wnętrza. Może to symbolizować postawę głównej bohaterki, która zatraca siebie, ciągle spełniając cudze oczekiwania.
 

Nicole Kidman, Złoty kompas (2007)

© The Golden Compass / New Line Cinema
© The Golden Compass / New Line Cinema
Złota suknia noszona przez Nicole Kidman w filmie „Złoty kompas” została stworzona z małych kawałków koronki. Projektantka Ruth Myers, która odpowiada za tą kreację, podkreśla, że czerpała inspirację z połączenia starej mody Hollywood z czystym glamourem. Jej celem było stworzenie wrażenia, że w jej sukni aktorka, zamiast zwyczajnie chodzić, raczej majestatycznie płynie po parkiecie.
 

Emma Watson, Piękna i Bestia (2017)

© Beauty and the Beast / Walt Disney Pictures
© Beauty and the Beast / Walt Disney Pictures

Żółta suknia balowa z tej ekranizacji „Pięknej i Bestii” była wzorowana na animowanej adaptacji Disneya. Emma Watson chciała jednak, aby jej Bellę przedstawiono jako nowoczesną, silną i odważną bohaterkę, do której nie do końca pasował strój z bajkowego pierwowzoru. Projektantka kostiumów Jacqueline Durran starała się więc znaleźć równowagę między nową interpretacją głównej bohaterki a nawiązaniem do kinowego klasyka.

 
Reklama
 

Rachel McAdams, Pamiętnik (2004)

© The Notebook / New Line Cinema
© The Notebook / New Line Cinema
Allie powraca do Noah ubrana w prostą, ale niezwykle piękną sukienkę zapinaną na guziki. Ma ją na sobie w jednej z najważniejszych scen filmu przedstawiającej romantyczny pocałunek w deszczu obojga bohaterów. Projektantka Karyn Wagner wspomina, że spędziła mnóstwo czasu na stworzenie tej kreacji, by w jak najlepszym stopniu odzwierciedlała ona nie tylko epokę, ale także wewnętrzne rozdarcie bohaterki. Jej zdaniem kolor sukienki ma przypominać o nadziei.
 

Carey Mulligan, Wielki Gatsby (2013)

© The Great Gatsby / Warner Bros. Pictures
© The Great Gatsby / Warner Bros. Pictures
Beżowa suknia bohaterki wydaje się prosta w kroju, ale jest bogato zdobiona przez kryształowe krople. Daisy zakłada ją na jedno z wystawnych przyjęć Gatsby’ego, podczas którego dowiaduje się, że zorganizował je on tylko dla niej. Według projektantki kostiumów Catherine Martin, kreacja była inspirowana lookiem 33 z kolekcji Prada’Wiosna/Lato 2010.
 
Reklama
 

Anya Taylor-Joy, Emma (2020)

© Emma / Focus Features
© Emma / Focus Features
W porównaniu z innymi strojami bohaterki, ten jest bardzo prosty, ale zapadający w pamięć przez swoją niezwykłą delikatność. Kwiatowy ornament doskonale wpasowuje się w krajobraz podczas sceny, w której Emma dowiaduje się o uczuciach George’a Knightleya. Ta wizualna harmonia nie jest jednak pomysłem reżysera a decyzją projektantki kostiumów Alexandry Byrne. Chciała ona uzyskać wizualny efekt, dzięki któremu Emma w niektórych scenach harmonijnie wkomponowuje się w swoje otoczenie, a w innych pozostaje z nim w sprzeczności.
 

Emma Watson, Harry Potter i Czara Ognia (2005)

© Harry Potter and the Goblet of Fire / Warner Bros. Pictures
© Harry Potter and the Goblet of Fire / Warner Bros. Pictures
Delikatna różowa sukienka z falbankami to pierwsza prawdziwie kobieca stylizacja Hermiony w filmach o Harrym Potterze. Dzięki niej oraz nowej fryzurze Harry i Ron wreszcie dostrzegają, że Hermiona jest nie tylko wspaniałą przyjaciółką i świetną uczennicą, ale także bardzo atrakcyjną dziewczyną.
 
Która z przedstawionych przez nas sukni podobała się Wam najbardziej? Opowiedzcie nam o tym w komentarzach!
 

Źródło: brightside.com

Udostępnij

Ostatnie posty